Det här är jag..

Har du någon gång känt att du inte passar in ? Det har jag, allt för många gånger..

Jag har alltid blivit mobbad för mitt utseende, why ? Alla kan väl inte vara perfekta eller ?
Jag har verkligen försökt att passa in, men just nu orkar jag inte mer, under lägret kände jag mig ensam och jag fick höra hur några kompisar klagade över att jag hade kluvna hårtoppar, whatever, vem har inte det ? Sen så ska jag ju snart beställa klipptid. Jag skiter verkligen i vad folk tycker om mig, men när de går på mitt utseende blir jag verkligen arg, ska man alltid bli retad för hur man ser ut? Jag är ju i och för sig inte den enda i familjen som blivit mobbad för det..

Jag har fått höra av några att det kan bero på avunsjuka, men jag fattar det inte.. avunsjuk på mig? Tror inte det..
Men i så fall det är sjukt att man ska bli mobbad för sitt utseende, inte konstigt att man får dåligt självförtroende.
Det är väldigt många gånger som jag verkligen har velat flytta från den här skit hålan! Men jag har familjen som stöttar, det är de som får mig på bra humör igen.

Och en sak, om du bara kommer med en massa skit, KOMMENTERA INTE ! Är så trött på sånt folk, ( Ja, jag vet jag är inte bättre än alla andra, det fattar ju jag också)

Och ja, killar.. hm, populär bland äldre killar men de i min ålder - opopulär, jo jag förstår - Jag är en tönt!
Men har hört tusentals gånger att jag ser äldre ut, är mogen för min ålder - Ligger nog långt före många andra i min klass och ålder.. Och det kan nog egentligen va problemet med kompisar också.. 

Jag är inte den typen som håller på å fjantar sig, folk får fel uppfattning för det hela tiden verkar det som, SKIT JOBBIGT ATT DET SKA VARA SÅ!
Och att man hör kommentarer, ey! vad ful du är! (Där fattar jag att det kan bero på avunsjuka) Och att folk är sura mot mig och slutar ge mig komplimanger, Vad har jag gjort för fel ? Kanske dags att jag också slutar att ge komplimanger, så får vi se hur kul det blir :)


Saker ni (kanske) inte visste om mig: Det här är jag..

- Har spelat gitarr sedan jag var tio
- Jag har alltid varit blyg - men i december förra året blev det en förändring.
- Har väldigt dåligt självförtroende, något som jag jobbar på och det har börjat bli mycket bättre
- Det första jag lägger märke till hos en kille är ögonen, leendet och skrattet
- Jag är och har alltid varit mörkrädd
- Jag älskar att dansa, speciellt hiphop & street :-)
- När jag var liten ville jag bli kändis, något som har ändrats nu
- Har varit laktosintolerant länge utan att vetat om det
- Jag älskar att fotografera och redigera bilder, dröm jobbet.
- Att jag ofta känner mig udda på skolan
- Jeg elsker Seigmenn <3
- Jag har inte blivit 100% bra efter körtelfebern som jag fick oktober 08 - Och det är en plåga när jag är på skolan


Orkar inte ta med allt om mig, blir i så fall en väldigt lång lista :)
Men ge mig en chans så jag verkligen får visa vem jag verkligen är, och kanske har ni verkligen fått fel uppfattning om mig ? :)

Känner jag är rätt personlig på bloggen igen, men kände verkligen att jag måste skriva av mig lite. Och många kanske tänker att jag tar det för hårt men när det har hållt på så länge orkar man verkligen inte höra sånt skit mer!



Kommentarer
Postat av: malin

What? mobbad för att man har kluvna hårtoppar? men de har ju var o varannan människa. FY VA IDIOTISKT, MAN KAN FAN INTE VA PERFEKT O DE FATTAR VÄL VARENDA EN. MEN TYDLIGEN INTE. JAG FATTAR INTE HUR FOLK KAN mobba över sånt, ALLA BORDE JU FÅ VARA SÅ SOM DEM ÄR. :( SHIT VA DÅLIGT AV DOM! STACKARS.. :'(

2010-03-06 @ 17:03:04
URL: http://minbastisbetyderallt.blogg.se/
Postat av: malin

sv; Nej. gud nej, jag trodde du va sur på mig xS vi brukar alltid messa me varandra och så. men har inte haft pengar, får de imorgon, då tänkte jag skriva till dej. har varit fullt upp i två veckor nu så vi har bara setts den där Tisdagen på Praoen eller va de va, då hade jag fullt upp o va ganska sliten. Men skönt o veta att de e lugnt med oss då. och nu vet du varför vi inte pratat. jag har ingen andledning att vara sur på dig snuppa mi. utan jag har bara inte fått hört av mig till dig :) hoppas allt e okej nu. kramar malin.

2010-03-06 @ 17:17:34
URL: http://minbastisbetyderallt.blogg.se/
Postat av: malin

Sv; shit asså. då förstår ja om du tkr de va irriterande. men fan va bitchigt o mobba ngn över håret.. tror dem e så perfekta själv då verkar de ju som ;o va för slags kompisar e de liksom..

2010-03-06 @ 17:20:37
URL: http://minbastisbetyderallt.blogg.se/
Postat av: malin

Vad e de för slags kompisar om de säger så.. vilka va de som kommenterade dina toppar då? sjukt tkr ja.. att folk ska kommentera om andra o så jämt hela tiden.. blir galen! :S

2010-03-06 @ 18:36:05
URL: http://minbastisbetyderallt.blogg.se/
Postat av: malin

kan du inte bara skriva vem de e på sms ?<3 vill veta vilka de är, du vet , bryr mig ju om dig :) sen kan vi ju prata mer om de på måndag (: kraaam !

2010-03-06 @ 19:03:13
URL: http://minbastisbetyderallt.blogg.se/
Postat av: malin

sv; jag vet inte om de har gjort de riktigt än, men de ligger väl iaf inte helt bra till mellan dem. men sen säger ju alla skvallertidningar o hemsidor olika saker, så man vet ju inte riktigt vad man ska tro på xP

2010-03-06 @ 19:17:22
URL: http://minbastisbetyderallt.blogg.se/
Postat av: Det får du gissa ;)

Jag tycker att du är jättesöt och vacker. Du e otroligt fin! Ta inte skit! Jag älskar också att fotografera och redigera :) Har dåligt självförtroende i vissa situationer och de går inte annat än att älska seigmenn :)



Kille 14 år :)

2010-03-08 @ 16:20:58
Postat av: Joel

ett bra men upprörande inlägg :/

det är ett mysterium varför folk måste ha detta behov av att trycka ner andra p.g.a. hur man ser ut! där är så fruktansvärt frustrerande! de e lätt att bara sitta och säga att "men jag bryr mig inte" men det när det väl händer är det väldigt svårt att hålla det ifrån sig, ens utseende e ju så personligt liksom.

har också blivit en hel del retad p.g.a. hur ja ser ut, för att ja e så väldigt smal, men försöker hålla det ifrån mig.

Förstår att du blir väldigt arg och att man liksom tröttnar på att gå runt och va så snäll för att ingen e de tillbaka, men håll ut! Fortsätt att dela ut en massa komplimanger! folk borde göra de oftare! man blir ju helt varm och glad när man får höra en! :D

och som du skrev, att du lägger märke till leendet och skrattet först hos en kille, fler komplimanger och sont och du får ännu fler leenden och skratt ;)

Vi ses i sommar! ha de Bäst till dess! kram! (: // Joel

2010-03-08 @ 16:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0